עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    ייצוג משפטי במקרה של האשמה בעבירת סמים

    ()

    פקודת הסמים המסוכנים כוללת את כל עבירות הסמים הקיימות וכן את העונשים החלים על ביצוען. כיום השכיחות של עבירות סמים עלתה במיוחד, שכן זו כבר לא זכות ששמורה בידי עבריינים, אלא מתקיימת גם על ידי אנשים מהשורה. מעבר לעבירות כמו החזקת סמים או שימוש בהם לצריכה עצמית, הפקודה מתייחסת גם כן לעבירות סחר, ייבוא וייצוא, ייצור ,החזקה של סמים שלא לצריכה עצמית, עידוד קטינים לשימוש בסמים, תיווך בעסקאות סמים ועוד. הואשמתם באחת מהעבירות הסמים המעוגנות בחוק? עורך דין סמים יוכל לסייע בייעוץ ובייצוג המשפטי.

    אנשים ללא עבר פלילי שביצעו עבירות סמים

    כפי שאמרנו, עבירות סמים הפכו דבר שכיח, ובהרבה מצבים העומדים מאחוריהן הם אנשים נורמטיביים שאין להם עבר פלילי. הם נאלצים לעמוד בפעם הראשונה בחיים מול הליכי חקירה משטרתית או אפילו מעצר, ולהתמודד עם ההאשמות שמופנות כלפיהם. בשלב זה חשוב מאוד לפנות כבר לעורך דין סמים, אשר תסייע לנאשם לשמור על זכויותיו, להתמודד היטב עם הליך החקירה ולבסוף להשיג את התוצאה הכי טובה בהתחשב בנסיבות המקרה.

    עורך דין במקרים של סמים "קלים" ו"קשים"

    בפקודת הסמים המסוכנים אין הפרדה בין מה שמכונה כיום "סמים קשים" ו"סמים קלים". למרות זאת, בפועל ניתן להבדיל בין שני סוגי סמים אלו: חשיש וגראס למול אקסטזי, קוקאין, הרואין ואופיום. חוק הסמים המסוכנים, שחוקק בשנת 2018, התיישר באיזשהו אופן על פי הבחנה זו, וקובע שהחזקה או שימוש בקנאביס לשימוש עצמי תיענה בפעמיים הראשונות בקנסות בלבד. כל זמן שהקנס ישולם, הנאשם לא יצטרך לעמוד בפני משפט פלילי.

    לכן, כאשר משתמשים בעורך דין סמים במקרה של שימוש בסמים קלים לצריכה עצמית, וזוהי העבירה הראשונה של החשוד, הסבירות שהתיק ייסגר ללא רישום פלילי כלל היא גבוהה.

    מה ההבדל בין החזקה לצריכה לבין החזקה שלא לצריכה עצמית?

    השאלה המכריעה בהמון מקרים היא האם הנאשם החזיק בסמים לשימוש עצמי או לא, משום שהעונש על החזקה לצריכה עצמית הוא מאסר של שלוש שנים. מנגד, אם מדובר בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית, העונש עשוי להיות עשרים שנות מאסר. לפי הפקודה, מעל כמות מסוימת של סם שאותרה, ישנה חזקה משפטית לקבוע כי לא מדובר בהחזקה לשם צריכה עצמית. נתפסתם בעבירות סמים? פנו אל עו"ד פלילי מומחה עוד היום. עו"ד אלון שליכטר ישמח לעמוד לרשותכם.

     

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו