עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    הפסקה מנהלית עבודות שירות | עו"ד פלילי אלון שליכטר

    ()

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    הפסקה מנהלית עבודות שירות

    אדם שנגזר דינו עד לשישה חודשים, רשאי בית המשפט בכפוף לחוות דעת ממונה עבודות השירות, לבצע את עונשו בריצוי בעבודות שירות במקום במאסר מאחורי סורג ובריח. יחד עם זאת, גם כאשר אדם מבצע עבודות שירות, נחשב כאסיר ברישיון לכל דבר ועניין ונקרא עובד שירות (עו"ש).

    ישנם שלוש מחוזות לממונה על עבודות השירות: צפון, מרכז ודרום וככלל עובד השירות (עו"ש) נשלח למחוז בו הוא גר וישובץ תוך התחשבות במקום מגוריו ככל הניתן.

    במהלך עבודות השירות, עו"ש אינו מקבל שכר עבור עבודתו, לכן מומלץ לפנות לביטוח לאומי ולקבל זכאות הבטחת הכנסה.

    לממונה על עבודות השירות יש סמכות להפסיק את עבודות השירות במידה והעו"ש אינו מתפקד ולא מקיים את חובותיו על פי סעיף 51ט(א) לחוק העונשין:

    (1) הוא לא התייצב לתחילת ריצוי עבודת השירות או נעדר מהעבודה ללא אישור הממונה, רכז עבודת השירות, המפקח או רופא;

    (2) הוא אינו מבצע כראוי את המשימות שהוטלו עליו או שהתנהגותו בעבודה אינה מניחה את הדעת;

    (3) הוא הפר תנאי מתנאי עבודת השירות שקבע בית המשפט לפי סעיף 51ב(ג);

    (4) הוא לא ציית להוראה של הממונה, של רכז עבודת השירות או של המפקח או לא קיים חובה המוטלת עליו לפי סימן זה;

    (5) הוא נתון במעצר או משוחרר בערובה בתנאים שאינם מאפשרים את התייצבותו להמשך ביצוע עבודת השירות;

    (6) הוא הסתיר פרט או מסר פרט כוזב שהם מהותיים לצורך קביעת התאמתו לעבודת השירות או השמתו בה.

    החלטה על הפסקה מנהלית של עבודות השירות בכפוף לשימוע טרם החלטה, אליה עו"ש השירות מוזמן וזכאי להיות מיוצג על ידי עורך דין.

    במידה ועו"ש קיבל החלטה על הפסקה מנהלית של עבודות השירות המשמעות הינה כניסה לריצוי יתרת העונש בכלא באופן מידי.

    כדי למנוע כניסה לכלא ולטעון כנגד ההפסקה המנהלית של עבודות השירות, אליו להגיש עתירת אסיר לבית המשפט המחוזי בו הוא גר וזאת תוך 14 יום, מיום קבלת ההודעה על הפסקה מנהלית של עבודות השירות.

    שימו לב! הגשת עתירה כנגד הפסקה מנהלית של עבודות השירות, למעשה מונעת את כניסת עו"ש השירות לכלא וזאת עד לדיון בעתירה, במידה ולא תוגש עתירה, על עו"ש להיכנס לכלא ובמידה ולא יעשה כך תהא זו עבירה נפרדת על כל המשתמע מכך.

    עו"ד פלילי אלון שליכטר ייצג לאחרונה עו"ש, אשר קיבל הודעה על הפסקה מנהלית של עבודות השירות. באותו מקרה עו"ש לא התייצב כלל ואף לא ליום אחד לעבודות השירות ולא יצר קשר תקופה ארוכה עם הממונה והמפקח.

    בשל האמור הוגשה עתירה בהולה לבית המשפט המחוזי בנצרת, למרות שעברו 14 יום ממתן ההחלטה, ביסוד העתירה עמדה הטענה כי לא התבצע שימוע כראוי לעו"ש טרם ההחלטה על הפסקה המנהלית.

    לאחר הגשת העתירה לבית משפט המחוזי בנצרת התקיים מו"מ בין עו"ד אלון שליכטר לפרקליטות מחוז צפון ולבסוף הושגה הסכמה לפיה הם יסכימו לבצע שימוע נוסף ללא צורך לדון בעתירה.

    להלן, ההחלטה שהוגשה לבית המשפט המחוזי:

    בזאת לא הסתיימה הסאגה המשפטית, שכן עו"ש זומן לשימוע נוסף כשבועיים לאחר מכן, בו ייצג עו"ד אלון שליכטר את עו"ש מול הממונה על עבודות השירות, ולאחר הצגת התמונה המלאה, ניתנה לעו"ש הזדמנות נוספת לבצע את עבודות השירות ולא להכניסו לכלא. יובהר כי המדובר במקרה יוצא דופן בו הממונה על עבודות השירות מסכים לתת הזדמנות נוספת לעו"ש למרות שלא התייצב כלל לעבודות השירות ולא יצר כל קשר עם הממונה והמפקח עליו.

    קיבלתם הודעה על הפסקה מנהלית של עבודות השירות? זומנת לשימוע? ניתן לפנות לעו"ד פלילי אלון שליכטר למתן ייעוץ וייצוג בהליך.

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו