עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    הכל על תפקידו של עורך דין פלילי

    ()

    הדין הפלילי הוא ענף מרכזי בתחום המשפט. מהותו: להבהיר באופן חד-משמעי לבני האדם שנקבצו יחד באותה מדינה מה מותר ומה אסור. המאפיין המשמעותי ביותר של הדין הפלילי הוא שכל החוקים הנכללים בו נאכפים ע"י המדינה – כלומר, גם כשהעבירה בוצעה כלפי אדם אחר, התביעה הכללית היא זו שתגיש את כתב האישום ותנהל את המשפט. בהתאם רף הענישה עשוי להיות חמור מאוד, לרבות מאסר בפועל – ולכן ל- עורך דין פלילי מומחה יש תפקידים בעלי חשיבות רבה.

    ייעוץ לקראת חקירה במשטרה

    דרך אחת שבה מסייע עו"ד פלילי ללקוחותיו היא עוד הרבה לפני שמוגש כתב אישום, ולמעשה עוד לפני החקירה במשטרה. העבירות הפליליות נחשבות כאמור לחמורות – תקיפה, הונאה, סחר בסמים, פרסום דבר תועבה, הטרדה מינית ועוד – ולמי שזומן לחקירה מצפה באופן טבעי חוויה מלחיצה. עורך דין מנוסה מבהיר ללקוחותיו מהן זכויותיהם, וחשוב מכך, משתף אותם בידע שצבר ומצייד אותם בעצות להתנהלות נכונה ורגועה שתמנע טעויות קשות.

    ייצוג בדיוני הארכת מעצר

    אם חקירה במשטרה היא חוויה לא נעימה, מעצר הוא כבר אירוע מטלטל, ובפרט עבור מי שלא התנסה בכך (אם כי גם מעצר שני, שלישי ואפילו עשירי הוא דבר שכדאי כמובן להימנע ממנו). במקרים אלה עו"ד פלילי עשוי לפעול באחת משלוש דרכים עיקריות:

    א. להטיל ספק בנחיצות של המעצר – על בסיס הצגת כשלים בחקירה ו/או הבאת מידע שמשנה את התמונה שמציגה המשטרה.

    ב. להציע חלופות למעצר – ובפרט הפקדת ערבות או מעצר בית.

    ג. לבקש משופט המעצרים להתייחס גם לנסיבות האישיות של החשוד או הנאשם – אסטרטגיה שמביאה בלא מעט מקרים לשינוי ההחלטה.

    גיבוש עסקת טיעון

    לאנשים שהוחלט להגיש נגדם כתב אישום עשוי עו"ד פלילי מיומן לסייע באמצעות עסקת טיעון מקלה. ישנם מספר סוגים של הסדרים שמובילים בסופו של דבר לעונש מינימלי, כשלדוגמה בחלק מהמקרים במקום עונש מאסר בפועל שעלול להיות מוטל ע"י שופט, התביעה תסתפק בעונש מאסר על תנאי. ניהול משא ומתן וגיבוש עסקה מיטיבה עם נאשם מחייבים מיומנות ספציפית והיכרות מעמיקה עם התביעה.

    ייצוג בבית המשפט

    ישנם כמובן מקרים שבהם יתנהל משפט מול אדם הנאשם בעבירה פלילית. כשזה המצב, באים לידי ביטוי גם היכולות והניסיון של עורך הדין בליטיגציה, כלומר ייצוג בפני שופטים. לעו"ד אלון שליכטר ניסיון רחב היקף בייצוג נאשמים וחשודים בכל שלבי ההליך הפלילי ובמגוון עבירות המוגדרות כפליליות, וכן יכולת מוכחת לניהול מושכל של כל תיק, בדרך למתן המענה המשפטי המיטבי.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו